[embedplusvideo height=”356″ width=”427″ editlink=”http://bit.ly/1n5vLRW” standard=”http://www.youtube.com/v/Bd5UsDGlqnE?fs=1&vq=hd720″ vars=”ytid=Bd5UsDGlqnE&width=427&height=356&start=&stop=&rs=w&hd=1&autoplay=1&react=0&chapters=&notes=” id=”ep1366″ /]

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΜΙΛΙΑΣ

Τίτλος:
Το ανθρακικό αποτύπωμα ενός επιβατικού αυτοκινήτου (SUV) που ταξιδεύει από την Αθήνα στη Βενετία — The carbon footprint of a car travelling from Athens to Venice

Ομιλητής:
Σακελλαριάδου Φ.

Ενότητα:
Το Υδάτινο Σύστημα και ο Άνθρωπος

Συνεδρία:
Διαχείριση Υδάτινων Συστημάτων

Ημερομηνία:
11/05/2012

Εκδήλωση:
10ο Πανελλήνιο Συμπόσιο Ωκεανογραφίας & Αλιείας
07/05/12  –  11/05/12
Ίδρυμα Ευγενίδου, Αθήνα

Διοργανωτής:
Σύλλογος εργαζομένων του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών

Λέξεις κλειδιά:
αέρια θερμοκηπίου, εκπομπές, χερσαία διαδρομή
emissions, greenhouses gases, land route

 

Σακελλαριάδου Φ.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία θεωρείται ότι παρέχει τον οικονομικά αποτελεσματικότερο τρόπο μεταφοράς εμπορευμάτων καθώς και τον περιβαλλοντικά φιλικότερο σε ό,τι αφορά στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά τόνο εμπορεύματος και χιλιόμετρο διανυόμενης απόστασης. Ωστόσο, οι συνολικές εκπομπές CO2 από τη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι πολύ υψηλές λόγω του ότι το 90% του παγκόσμιου εμπορίου μεταφέρεται δια θαλάσσης διανύοντας μεγάλες αποστάσεις. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Ναυτιλίας (ΙΜΟ) οι εκπομπές CO2 από τη ναυτιλιακή βιομηχανία αναμένεται να αυξηθούν μέχρι 72% έως το 2020, εάν δεν ληφθεί κανένα μέτρο. Στις μέρες μας υπάρχει η τάση υπολογισμού του ενεργειακού αποτυπώματος κάθε ανθρώπινης δραστηριότητας σε Mg ισοδύναμου διοξειδίου του άνθρακα (t CO2e). Στην εργασία αυτή, υπολογίζεται το ενεργειακό αποτύπωμα ενός επιβατικού αυτοκινήτου SUV που ταξιδεύει από την Αθήνα στη Βενετία. Το ταξίδι ακολουθεί είτε μια χερσαία διαδρομή είτε συνδυασμό χερσαίας και θαλάσσιας. Το αποτέλεσμα έδειξε ότι εάν για τη θαλάσσια μεταφορά χρησιμοποιηθεί ένα οχηματαγωγό πλοίο που ταξιδεύει με μισή πληρότητα, τότε ο συνδυασμός χερσαίας και θαλάσσιας διαδρομής για το ταξίδι του επιβατικού αυτοκινήτου SUV από την Αθήνα στη Βενετία είναι περιβαλλοντικά φιλικότερος σε σύγκριση με την επιλογή της χερσαίας διαδρομής που αντιστοιχεί σε μεγαλύτερη ποσότητα εκπομπών CO2.

Shipping industry is considered as the most cost-effective means of transporting goods as well as the most environmentally friendly mode of transport in regard of CO2 emissions per ton of freight and per km of transportation. However, total CO2 emissions from shipping industry are very high as 90% of the global trade is transported by sea for long distances. According to the International Maritime Organization (IMO), CO2 emissions from shipping industry are expected to rise up to 72% by 2020 if no action is taken. Nowadays there is a tendency to calculate the carbon footprint of each anthropogenic activity, in terms of tons of carbon dioxide equivalent (t CO2e), followed by the application of relevant technological tools and the adoption of suitable policies for the significant reduction of the carbon footprint size. In the current work, the carbon footprint of a SUV passenger car travelling from Athens to Venice is estimated. The trip follows either a land route or a combination of a land and sea one. The result showed that for a half full ferry, the combination of land and sea route is more environmentally friendly than the land route which is responsible for a greater amount of CO2 emissions.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ

Ένα άρθρο για παράδειγμα

May 9th, 2020|0 Comments

είναι κρατικός ερευνητικός οργανισμός που λειτουργεί υπό την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) του Υπουργείου Παιδείας,

Μεταλλευτικοί υποθαλάσσιοι πόροι

July 17th, 2019|0 Comments

[embedplusvideo height="356" width="427" editlink="http://bit.ly/1n5vLRW" standard="http://www.youtube.com/v/Bd5UsDGlqnE?fs=1&vq=hd720" vars="ytid=Bd5UsDGlqnE&width=427&height=356&start=&stop=&rs=w&hd=1&autoplay=1&react=0&chapters=&notes=" id="ep1366" /] ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΜΙΛΙΑΣ Τίτλος:

Οικολογική μελέτη κόλπου Αργοστολίου1

July 17th, 2019|0 Comments

[embedplusvideo height="356" width="427" editlink="http://bit.ly/12lipcS" standard="http://www.youtube.com/v/TY7MKUuUMgM?fs=1&start=1058" vars="ytid=TY7MKUuUMgM&width=427&height=356&start=1058&stop=1934&rs=w&hd=0&autoplay=1&react=0&chapters=&notes=" id="ep1841" /] Ταυτότητα ομιλίας Τίτλος:

Συγκεντρώσεις μετάλλων σε θαλάσσιους βενθικούς οργανισμούς από παράκτιες περιοχές του κόλπου της Ελευσίνας

October 24th, 2017|0 Comments

[embedplusvideo height="356" width="427" editlink="http://bit.ly/1n5vLRW" standard="http://www.youtube.com/v/Bd5UsDGlqnE?fs=1&vq=hd720" vars="ytid=Bd5UsDGlqnE&width=427&height=356&start=&stop=&rs=w&hd=1&autoplay=1&react=0&chapters=&notes=" id="ep1366" /] ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΜΙΛΙΑΣ Τίτλος: